YAŞAMADAN ÖLMEYECEĞİM: AMAÇ VE TUTKUYU GERİ KAZANMAK / EVRİM KURAN

Yaşamadan ölmeyeceğim.
Düşme korkusuyla, tutuşma korkusuyla yaşamayacağım.
Günlerimi
yaşamın beni serbest bırakmasına, daha az korkak,
daha fazla açık kılmasına
olanak tanıyacak şekilde geçirmeyi seçiyorum.
Kalbimi salıvermeyi seçiyorum ki
bir kanat, bir meşale, bir umut olsun.
Göze almayı seçiyorum ki
bana tohum olarak gelen
benden sonrakinde çiçek açsın,
ve bana çiçek olarak gelen
meyve versin bir sonrakinde…
Dawna Markova (Çeviri: Evrim Kuran )

Dawna Markova’nın Yaşamadan Ölmeyeceğim adlı eseri, kişisel gelişim kitaplarıyla etrafımızın sarıldığı ve ne yazık ki kimi zaman birbirini tekrarlayan pek çok çalışmanın arka arkaya dizildiği son yıllarda, aslında sadeleşmek, daha az sözcükle daha fazlasına ulaşmak isteyenlere bir müjde gibi.

Bu kitapta müjdelenen, herhangi bir kişisel gelişim reçetesi değil. 100 soruda mutluluğun sırrı da değil. Şapkadan tavşan çıkarma sanatı hiç değil. Bu kitap cevap vermek için değil, anlamlı sorular sorabilmek için gönderilmiş gibi. Tüm cevapları bilmeye hevesli insanoğluna “dur ve sor” diyen bir uyarı adeta. Markova, bu enfes kitapta şunu diliyor: “Umarım hepimiz zihinlerimizi serbest bırakacak ve ruhlarımızı güçlendirecek soruları sormak için ihtiyacımız olan cesareti bulabiliriz”. Çünkü yazar, “içimizdeki korku adalarından, bilgelik kıtalarına” geçmek için güçlü sorular sormamız gerektiğini söylüyor.

O da bize çok güçlü sorular soruyor; yanıtlayalım diye değil, derinleşelim diye:

Henüz vermediğiniz ne var?
Henüz iyileştirmediğiniz ne var?
Henüz öğrenmediğiniz ne var?
Henüz deneyimlemediğiniz ne var?

Kitap, Markova’nın babasını kaybettiği gece kaleme aldığı bir şiirle başlıyor: Yaşamadan ölmeyeceğim. Bu poetik etki kitabın tamamında hüküm sürüyor. Yazarın o denli kuvvetli metaforları var ki belki de ilk kez bir kişisel gelişim kitabında böylesi şiirsel bir yolculuğa çıktığımı hissediyorum. Bu kitap, bizi belki de nicedir yerini dahi unuttuğumuz zenginliklerimizle, bizi biz yapan değerlerimizle buluşturuyor. Bu kitap, kulağımıza fısıldadıklarıyla insanı bütünlüyor. Bu fısıltıya siz de kulak verin derim.


I Will Not Die an Unlived Life: 
Reclaiming Purpose and Passion
(Yaşamadan Ölmeyeceğim: 
Amaç ve Tutkuyu Geri Kazanmak)
Dr. Dawna Markova
Conari Press
 

3 yorum:

Hemen okunacaklar listesine kaydediliyor efendim, bu aralar şiddetle ihtiyaç duyulan kitap bu olabilir mi? Olabilir..

Merhaba, evet kitap İngilizce ama bu vesile ile sevgili Elma Yayınevi'nden bu kitabın Türkçesini bize kazandırmalarını isteyebiliriz:)
Sevgiler,
Evrim Kuran

Yorum Gönder