HAYALDEN ÖTE / NİLAY DALYAN

Bir insanın hayatına bu denli yakından ve hissederek tanık olmak böyle bir şey olsa gerek. Faik Byrns’nin kendi ağzından dinlediğimiz yaşam öyküsüne otobiyografi deyip geçebilirsiniz. Geçmeyin, ben geçemedim. Kitaba başladıktan sonra nasıl bir kitap okuyorsun diyenlere cevabım, “Mükemmel bir kitap okuyorum” idi. Bu kitap, yazarın kullandığı akıcı ve kendine has diliyle; bir otobiyografi olmasının yanı sıra, özel bir kişisel gelişim kitabı, buna ek olarak da yönetim ve kültür kitabıydı.

Kitap, ilerleyen sayfalarda sık sık insanlara, en önemlisi de kendi hayatınıza olan hoşgörünüzü sorgulamanızı sağlayacak. Hayatınızın dönüm noktalarında durup kendinize, telaşla “Peki şimdi ne olacak?” diye sormuşsanız bu kitabı mutlaka elinize almalısınız. Benim aldığım cevap “Şimdi her şey mümkün” oldu. Bakalım siz neler duyacaksınız?

Kitabın konusu hakkında ayrıntılı bir bilgi vermekten dikkatle uzak duruyorum. Zira benim okuduğumla sizinki eminim birbirinden farklı olacaktır. Dolayısıyla ne yazara ne de sizlere bu haksızlığı yapmak isterim. Ancak benim için önemli olan birkaç satırı sizlerle paylaşmadan da geçemeyeceğim:

Bir kişisel gelişim notu:
“Eski bir deyiş vardır: ‘Koltuğunuzdan kalkıp ilk adımı attığınız an, dünya turunun yüzde ellisi tamamlanmıştır.’ Düşünecek olursak kişinin başlama girişim ve kararlılığını kendinde bulması, nihai hedefe ulaşma savaşımının yarısıdır. Ünlü Nike reklamının daha kısa, ama aynı derecede etkili bir mesajı var. Şöyle diyor: ‘Sadece yap!’ ”

Bir yönetim notu:
“…Eric K. Shinseki’nin liderlikte kibirle ilgili şu sözüne dikkatle kulak kesilmeliler: ‘Etkili bir lider olabilmeniz için, önce yönettiğiniz kişileri sevmelisiniz.’  Shinseki şunu da belirtiyordu: ‘Bu bağlılık duygusu olmadan elbette komuta edebilirsiniz, ama o olmadan liderlik edemezsiniz. Ve liderlik olmadan, komutanlık boş bir deneyimdir, çoğu zaman güvensizlik ve kibirle dolu bir hava boşluğudur.’ ”

Son olarak içimi rahatlatan bir hayat notu:
“Bence memleketini en çok sevenler ve halkının daha iyi olmasını bütün yüreği ile dileyenler devletini, toplumunu, tarihini eleştirerek o toplumu ve devleti yüceltmeyi vazife olarak görüp kendisinde bu cesareti bulanlardır, susup da pısırık pısırık oturanlar değil.”

Hayalden Öte
Faik Byrns
İzgören Yayınları

0 yorum:

Yorum Gönder