DAHA MUTLU YAŞAMAK / ŞİFA SÖNMEZ

Dr. Tal Ben-Shahar, Daha Mutlu Yaşamak adlı kitabında, adından da anlaşılacağı gibi mutlu yaşamanın yollarını, yöntemlerini anlatıyor bize. “Mutluluk nedir?”, “Nasıl elde edilir?”, “Ben mutlu muyum?”, “Nasıl daha mutlu olabilirim?” gibi soruların tahlilini yaparak sıradan kişisel gelişim kitaplarının arasından hızlı bir şekilde sivriliyor.

Piyasadaki birçok içi boş, düz ve kalıp yargılar ile yazılmış, mutlu olmanın sırlarını veren kitapları okuduğunuzda, günün sonunda kocaman bir kafa karışıklığı ile ortada kalırsınız. Bu kitapta ise adım adım izlenen rota sayesinde okuduğunuz şeyleri sindirme, örnekler ile pekiştirme şansını elde edersiniz. Örneğin üçüncü bölümün sonundaki alıştırmalar hayalî uygulamalardan ziyade, hayatın her anında rahatlıkla uygulayıp test edebileceğimiz türden. Bir psikolog olarak alıştırmaları faydalı ve uygulanabilir bulduğumu rahatlıkla söyleyebilirim.

Bunların yanında, Dr. Tal Ben-Shahar’ın akademik kişiliğinin verdiği güveni kitap boyunca hissettim. Özellikle verdiği araştırma örnekleri ile bilimsel çalışmaların da mutluluğa dair konularda ne kadar yol gösterici olduğunu görmek okuyucuya hem güven veriyor, hem de yeni ufuklar kazandırıyor. Örneğin piyango kazanan kişilerle ilgili yapılan araştırma bayağı ilgi çekici.

Genel olarak, kitapta hayatın birçok alanındaki mutluluk ele alınmış. Örneğin; önce mutluluk kavramından, ne kadar hayatın içinde olduğundan bahsedilmiş, ayrıca iş ve özel hayatımızdaki insanlarla kurduğumuz ilişkilerimizde nasıl daha mutlu ve huzurlu olacağımızdan bahsedilmiş.

Hedeflerinin mutluluk yolundaki önemi, hederlerin kişiliğimize göre olup olmadığı ve benzeri konulara açıklıkla değinilmiş ve birçok bölümün sonunda bu konularda birkaç alıştırma verilmişt. Son olarak, bu kitaptaki referanslardan yararlanarak birçok güzel kaynağa ulaşabileceğinizi belirtmek isterim.

Daha Mutlu Yaşamak
Dr. Tal Ben-Shahar
Elma Yayınevi

0 yorum:

Yorum Gönder