UÇURTMA AVCISI / İMRAN GÜNDÜZ ALPTÜRKER

Bir yorum vardı kitabın üzerinde, tek bir kelime: Muhteşem. Kitabı okuduktan sonra ben de bunun hiç de abartılı olmadığını düşündüm. Oysa bu tür ifadeler beklentiyi artırır ve çoğu zaman umduğunuzu bulamazsınız. Yıllar süren bir dostluğun hikâyesi... “Fedakârlık nedir?” diye düşünüyorsunuz gerçek anlamıyla ve sık sık da “Ben olsaydım ne yapardım?”ı... Savaş anlatılıyor, denmişti önceden kitabın içeriğiyle ilgili; ama savaş çok fazla yer tutmuyor kitapta. Gözlemler, psikolojik hâllerin yansıtmaları, kahramanların iç dünyası ve oldukça akıcı bir atmosfer zaten yakalıyor sizi ve kimi zaman kitapta anlatılan yaşanmışlıkları içiniz kaldıramasa da okumaktan, devamını merak etmekten alamıyorsunuz kendinizi. Her ne kadar inanmak istemeseniz de dünyanın nasıl bir yer olduğunu, olabileceğini düşünüyorsunuz, sokakta gördüğünüz o her zamanki insanlara, ağaçlara çocuklara daha farklı gözle bakıyorsunuz. Etkisi hep sürer mi bilemiyorum; ama bu kitap gerçekten sizi sarıyor tam anlamıyla ve içinizdeki taşlar kiminde az, kiminde çok da olsa yerlerinden oynuyor. Bence mutlaka okunmalı.

Uçurtma Avcısı
Khaled Hosseini
Çeviren: Püren Özgören
Everest Yayınları

0 yorum:

Yorum Gönder