YENİK VE YALNIZ MI? / GAYE DİNÇEL

Sonunda bu da gerçek oldu. Sevdiğim yazarlardan biri kitabını bana ithaf etti. Celil Oker, Yenik ve Yalnız’ın ilk sayfasına yazmış: Sevgili okuruma... Beni gerçekten seven ve okuyana demek istiyor. Teşekkürler C.O. Ben uydurmadım, kitabın Sonsöz’üne geldiğimde gördüm C.O. imzasını.

Yenik ve Yalnız, bir Remzi Ünal polisiyesi. C.O., Remzi Ünal’ın son macerasını anlatıyor. Okudukça kendimi Remzi Ünal sanıyorum. Tüm maceralarını, yaşamındaki dönüm noktalarını okuyarak gözlediğim, iyi tanıdığım kahramanım. Bu son (Sakın son olmasın!) macerasında tamamen özdeşleştim onunla. Yaşıyor ve C.O. da onun gölgesi sanki. Her anını yazıyor.
Remzi Ünal oldukça hüzünlü bu kez: Yenik ve yalnız. Zaten inatçının, serserinin, gerçekle yüzleşmecinin biridir. Dürüstlükten şaşmaz, naifliğini içinde saklamaya çalışır. Böyle olduğu için seviyorum onu. Pek çok satırda teselli cümleleri kurdum içimden, söyledim ona da. Bir ikisi işe yaradı, sevindim.

Yalnızlığı engellemiyor muammayı çözmesini. Katili buluyor yine. Onu bu kadar iyi tanımama rağmen ondan önce bulamıyorum katili. Bir kez daha eğiliyorum önünde saygıyla: Aikido selamı…

Onu ne zaman keşfettim? Yılını hatırlayamasam da uzun zaman olduğunu biliyorum. Her macerası ayrı bir heyecan vermiştir bana. Epeydir bekliyordum bu yeni romanı. Hatta korkmaya başlamıştım, buraya kadarmış diyecek diye.
C.O. cevap verdi bana Sonsöz’de: 

Sevgili okurum,
Özür dilerim. Seni ihmal ettim. İlk tanıştığımız yıllarda zımnen vermiş göründüğüm sözü tutamadım. Sana çoktan vermem gereken Remzi Ünal macerasını veremedim. Özür dilerim.

Yazmak için ne kadar uğraştığını anlatıyor mektubun devamında. Teşekkür ediyor beklediğim için bana.

Evet, uzun zamandır bekliyordum, ama hayal kırıklığına uğramadım C.O. Aksine bu kez başka duygular yaşattı bana yazdıkların. Galiba büyüyorum, büyüdükçe daha iyi anlıyorum sözcüklerinin anlamını.

Celil Oker’e yazdım bu duygularımı. Beni rahatlattı, çalışıyormuş, çok bekletmeyecek bu kez, söz verdi.

Onu henüz keşfetmemiş olanlar çok şanslı. Bir sürü macera bekliyor raflarda onları. Belki hepsini okumayı bitirmeden yenisi gelecek, benim gibi beklemek zorunda kalmayacaklar.


Yenik ve Yalnız
Celil Oker
Turkuvaz Yayınları

0 yorum:

Yorum Gönder